Sabtu, 31 Julai 2010

CEPAT DAFTAR MENGUNDI PERLU BAGI ORANG MELAYU SEKARANG.

Di sini penulis ingin menyatakan yang daftar pemilih bagi orang melayu amat penting pada masa ini.Kerana apa dari pengetahuan yang penulis dapatkan adalah nisbah 40 :1 bagi seluruh Malaysia,
di Jerantut saja nisbah 10 : 2.
40 adalah bari bangsa lain di Malaysia, 10 dari bangsa lain di Jerantut. Jadi di sini penulis mengesyorkan yang kita sebagai bangsa melayu kena ambik berat terhadap perkara ini. Penulis juga takut kuasa orang melayu akan hilang di muka bumi Malaysia ini.
Kepada orang orang muda melayu yang cukup 21 tahun hendak terus pergi ke pusat pusat daftar pemilih yang berdekatan.Kerana di sini didapati golongan muda ini tidak mengambil endah tentang daftar pemilih ini.
Penulis juga ingin menerangkan kepada orang orang muda yang belum membuat pendaftaran segera membuat pendaftaran kerana ia amat penting kepada kita orang melayu. Adakah kita mahu anak anak melayu kita akan hilang hak orang orang melayu yang masih kuat pada masa ini.
Semoga apa yang ditulis pada hari ini kita dapat memberi tahu kepada anak anak muda pada zaman sekarang betapa pentingnya daftar pemilih ini.
Penulis ingin menangis sebentar untuk memikirkan kenapa anak anak muda zaman sekarang tidak mahu membuat daftar pemilih. 1 undi menentu hala tuju negara. Marilah kita mengambil berat apa yang berlaku sekarang. Daftar pemilih bukan politik,tp daftar pemilih menentukan siapa kita semua pada masa akan datang.

Sekian. Berkhidmat untuk Negara TanggungJawab Semua.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betul apa yang dikata oleh patpat siku lipat, kerana daftar pemilih memang penting bagi kita orang melayu zaman ni.
sikap sambil lewa menyebabkan hak org melayu akan hilang nanti.
mari kita menyahut seruan ini utk mencari berapa ramai anak2 muda utuk membuat pendaftaran.
tahniah patpat siku lipat kerana apa yg dinyatakan amat penting sekali.