Sabtu, 3 Julai 2010

WAN AMIZAN SABOTAJ PERSIAPAN DEWAN LAWATAN PM

MENGAMUK DAN RUNTUHKAN POSTER DAN KAIN RENTANG

Dato' Wan Amizan ketua pemuda UMNO Jerantut yang merupakan exco pemuda UMNO Malaysia yang dikenali sebagai 'hardcore' KJ mengamuk tiba-tiba datang kedewan Majlis Daerah Jerantut, sebelah petang tadi (jumaat 2/7/10) dan meruntun beberapa poster/kain rentang mengucapkan 'selamat datang PM' dibahagian dalam dewan berkenaan. Beberapa orang jawatan kuasa UMNO Bahagian 'terkejut' melihat telatah Wan Amizan itu.
(2) Semua pekerja yang membuat persiapan itu amat kecewa dengan sikap pemimpin UMNO Bahagian itu kerana tidak menghargai kerja-kerja yang mereka lakukan bertungkus lumus sejak beberapa hari yang lalu. "Jika ada sesuatu yang tidak berkenan, panggillah kami berbincang, bukan dengan cara merusuh begitu" kata pekerja berkenaan. Bagaimanapun setiausaha UMNO Bahagian yang ada pada ketika itu mengarahkan pekerja berkenaan memasang semula setelah Wan Amizan meninggalkan dewan itu.
(3) Kami difahamkan Wan Amizan naik meradang kerana beberapa posternya telah diarahkan oleh Bahagian supaya digantung diluar dewan mesyuarat sahaja, sedangkan beliau meminta pekerjanya memasang didalam dewan kerana jika dipasang diluar dewan PM tidak akan nampak. Antara poster-poster yang hendak dipasang itu adalah 'ucapan dari ADUN Tahan' dan "ucapan selamat datang PM" atas nama peribadinya.
(4) Wan Amizan mengamuk adalah lanjutan dari peminggiran beliau sebagai jawatankuasa sambutan dan beberapa rancangan pemuda telah ditolak oleh pengurusan dan jawatan kuasa sambutan kerana mengarut dan tidak sesuai dengan majlis perasmian perwakilan UMNO Bahagian.

2 ulasan:

one one no belen berkata...

Salam.Semua org dah tau adun Tahan macam tu.tapi perwakilan UMNO tetap pilih dia jugak apa ke jadahnya?.Macam mana nak memperkasakan UMNO kalau ahli UMNO sendiri memilih untuk mengundi orang yang menghulur mereka.Mengundi perasuah anda akan dapatl;ah pemimpin yang rasuah.Memang perwakilan UMNO pun haram jadah.

Tanpa Nama berkata...

wan amizan lah tu. sapa ke lagi

ketua beruk jerantut.
padan muka di bahan kamarul zaman baria.

hahahahhahahahah.
bodoh macam lembu si yb boroi tu.