Khamis, 17 Januari 2013

PENGERUSI GERAK GEMPUR PRU13 JERANTUT. AHMAD MURAD VS DATO WAN AMIZAN.

SALAM SEJAHTERA dan AS-SALAMMUALAIKUM.

Penulis agak sibuk dalam sebulan dua ini untuk menulis tentang politik Jerantut kerana banyak tugas yang perlu penulis selesai semasa berada di Kuala Lumpur. Tetapi banyak maklumat maklumat yang penulis dapat dari rakan rakan penulis di Jerantut.Antaranya tentang lantikan lantikan berkenaan jentera pilihan raya Parlimen Jerantut. Masing masing sibuk dengan tugas kerana pilihan raya menjelang tiba.

Penulis ada mendengar tentang lantikan jentera pilihan raya ke 13 telah di buat oleh UMNO bahagian Jerantut. Pada Pilihanraya ke 12 jentera pilihan raya telah di lantik dari kalangan AJK Umno Bahagian Jerantut seperti contoh Abdul Halim Mahasan yang dilantik sebagai Pengerusi Gerak Gempur Parlimen Jerantut. Maka gerak gempur yang dilakukan Abdul Halim Mahasan telah berjaya memenangkan Parlimen Jerantut. Pada kali ini Ketua Bahagian Jerantut, Tengku Azlan telah bersetuju untuk melantik Ahmad Murad Idris dari kalangan belia sahaja. Telah menjadi tanda tanya di kalangan Umno Jerantut kenapa dia di lantik sebagai Pengerusi Gerak Gempur Jerantut pada PRU13 kerana dia bukan lah AJK Umno atau ada jawatan penting dalam Umno. Sebetul jawatan itu patut diserahkan kepada Pemuda Umno Bahagian.




Setelah di siasat penulis bersetuju Ahmad Murad Idris dilantik sebagai Pengerusi Gerak Gempur Jerantut PRU13.Kerana ada beberapa faktor iaitu Ahmad Murad telah berjaya membuktikan program 1000 belia telah berjaya dilaksanakan pada April 2012 dan berjaya mengumpul seramai 1000 belia. Ahmad Murad juga selalu berbincang dengan MP Jerantut di Kuala Lumpur berkenaan isu politik Jerantut.




Dibawah Ahmad Murad juga ramai pengikut yang sangat kuat yang boleh membantu Parlimen Jerantut menang dengan bergaya. Dato Dr Ahmad Shukri, Wan Ahmad Bazli Shah, Wan Alba Hizam, Mohd Jamil Mohd Daut, Setiausaha Bahagian Dato Zukarmi Abu Bakar dan belia belia Jerantut yang lain . Yb Dato Dr Shukri sangat menyokong lantikan Ahmad Murad Idris.




Tiba tiba berita terbaru penulis mendapat tahu yang lantikan itu telah mendapat bantahan dari pihak pemuda, kerana jawatan itu patut diserahkan kepada Pemuda Umno Bahagian Jerantut. Mesyuarat telah di adakan untuk meminda jawatan tersebut. Dengan sebulat suara jawatan itu telah diserahkan kembali kepada Ketua Pemuda Bahagian Jerantut iaitu YB Dato Wan Amizan Abdul Razak. Kenapa Wan Amizan mahukan jawatan tersebut dari mAhmad Murad. Mungkin sebab Dato Wan Amizan irihati atau Dato Wan Amizan mahukan Parlimen Jerantut?.Ada yang mengatakan Ahmad Murad tidak layak jawatan itu atas sebab dia hanya belia setahun jagung dan tidak tahu politik Jerantut. Ada juga mengatakan yang jawatan itu hanya layak diberikan pada Pemuda Umno sahaja dan ada juga mengatakan Ahmad Murad seorang yang mempunyai ego yg sangat tinggi dan hanya tahu bercakap besar. Dikatakan Ahmad Murad telah menyebarkan surat lantikan nya kesuluruh Jerantut yang dia sebagai pengerusi gerak gempur PRU 13 nanti. Penulis melihat memang tidak ada pengalaman dari Ahmad Murad malahan beliau juga bukan Ajk Umno atau sesiapa pun dalam Umno. Dalam perkara ini rakyat Jerantut kena faham satuasi keadaan pengundi Parlimen Jerantut.



Disini penulis bersetuju Pengerusi Gerak gempur dikembalikan kepada Dato Wan Amizan kerana beliau adalah Ketua Pemuda Umno Jerantut pada masa ini. Dan jawatan itu memang layak untuk beliau. Barisan Nasional perlu menang PRU 13. Salah memilih jentera menjadi satu faktor kekalahan Barisan Nasional Jerantut.
Sekian Dimaklumkan.

HIDUP BARISAN NASIONAL

HIDUP UMNO

Wasalam

19 ulasan:

Awanama berkata...

Murad pengerusi mdb bodo mana layak oit bodo org jantet ni. bertanding g7 hari tu pakai duit nok menang

Awanama berkata...

mbd jtut mana kuat dah,habis hok kuat kuat lari ke dompok

Awanama berkata...

dompok giler duit 2 pancas murad 2.babi dompok

Awanama berkata...

oi kuat curah minyak.....ye lah memang awak bekas parti pembangkang yg suka huru-hara.

Awanama berkata...

setahu kawas murad ni boneka je. Yang buat program mbd 1ribu ni dulu group cikgu faiz, fasal,Ahmad shah azman azan sukri dan lain2. Dorg ni la yang menggerakan belia..kawan tau citernye wei penulis.

Awanama berkata...

murad ni org dr sukri kome pun tahu la.

Awanama berkata...

cikgu jamil lembut tu control mbd? matila belia jtut...haha

Awanama berkata...

budak murad ni kerja buang org jer dlm majlis belia. nak jadi gerak gempur mna boley.sok ramai kna buang.biar la wan amizan tu.

Awanama berkata...

Awat ada gambar wan bazlishah tu?dia tu orang yang suka memburukan orang ajer..si almurad mendengar kata dari wan bazlishah yang pandir.maka murad akan terus dipanderkan oleh dia.hidup murad alpanderi.

Awanama berkata...

Beramok la deme.agih2 la same deme.kome perati je dulu.belum masanye lagi.

Awanama berkata...

Wan bazli musang tua tak berbini tu mcm mana boleh sokong murad,padahal murad tu berkempen pemilihan naib ketua pemuda menyokong mustafa maarof 2008. Tapi x heran wan bazli 2 beradik tu bangang. Murad pon kuat main byk kolam.

Awanama berkata...

Wan bazli jaga mbd mampos la aokme woi.2 beradik 2 giler jwatan.giler duit persatuan.klu report sprm komfem kena 2 bdk busuk 2

Awanama berkata...

Wan amizan gerak gempor. Kalah jerantut.koze tgk ja.

Awanama berkata...

jaga sikit wan bazli tu, kaki fitnah no 1 jantut

Awanama berkata...

wan amizan gerak gempur. anak dara org bley lah dia gempur. minta tolong polis siasat sb wan amizan kaki syabu

Awanama berkata...

wan bazli badan bau busuk. jgn dekat. musang lagi wangi dri dye.

Awanama berkata...

Murad melobi nak kan dato. Menda jasa awk wey, bodo dato murad deris tu, buat kerja pun tak pandai. Bertanding g7 la sekali lagi. Patut pun ramai dg tengku lan. Tu mesti dengki dg dato jalal tu.

Awanama berkata...

Murad bodo mcm lembu dgr ckp wan bali & azan. 2 2 tu mampus dah kat cawangan masing masing

Awanama berkata...

2008 murad sudah kempen ke mustafa maarof calon naik ketua pemuda, boleh ikut wan bazli pulak. aku dapat duit dengan murad suruh undi mustafa. wan bazli bujang terlajak tu bodoh nak mampus. org nak bunuh awk tak tau.