Isnin, 31 Oktober 2011

BERLUMBA LUMBA MILIKI KERETA MEWAH DI UMNO BAHAGIAN JERANTUT.. APA CERITA KEPERLUAN RAKYAT MARHAEN??????


SALAM SEMUA.

Apa rakyat mahukan? Mestikah tunjuk kemewahan kepada rakyat marhaen? Dari mana datang sumber kemewahan itu? Adakah nasib rakyat terbela? Adakah golongan muda akan mendekati golongan mewah ini? Mahukah UMNO kalah pada PRU 13? Pernahkah terfikir didalam kotak pemikiran pemimpin pemimpin  ini?

Penulis menanya soalan seperti itu supaya pemimpin pemimpin UMNO Bahagian Jerantut terfikir apa kehendak rakyat Jerantut. Mereka sibuk dengan pakaian perwakilan mesyuarat UMNO berkain linen, berkereta mewah sehingga hendak menyebut sampai terbelit lidah, jam di pakai puluhan ribu harganya, pen jena mount blanc. Bila rakyat menanggih simpati meminta bantuan sedikit langsung tidak di layan oleh mereka pemimpin tersebut. Berani kah golongan muda bertemu dengan mereka ini semua dgn gaya kemewahan mengalahkan anak raja Mesir mewah nya? Berani kah pengundi pengundi kampung yang pagi makan pagi, petang makan petang menegur golongan mewah ini jika golongan mewah ini bertandang ke kampung kampung. Nak hampiri kereta pemimpin itu sudah mula mereka kecut perut apatah lagi menyentuh nya. Akan adakah sifat mesra pemimpin dan rakyat itu? Tentu tiadakan.

Bezakan pemimpin dahulu dan sekarang. Dari pemeriksa kira kira, naik ke ajk bahagian hingga peringkat lebih tinggi di bahagian semua nak tunjuk hebat dengan kemewahan mereka masing masing. Kalau sebut tentu mengerunkan pembaca. Penyelaras dun mahupun pegawai khas sahaja bermewah kesana kemari.Peringkat atasan pula dengan Hummel H3, Scirocco, Skyline, Bmw 5 series, Mercedes, Lexus, Honda, Audi dan bermacam macam jenis lagi.

Dahulu mereka ini semua tiada apa apa, apabila dapat jawatan di dalam UMNO, tidak sampai setahun tiba tiba kemewahan mereka tidak terfikir akal langsung. Bukan penulis dengki atau menolak ketentuan yang Maha Esa. Tetapi penulis pelik kenapa rakyat tidak dibela langsung oleh mereka mereka ini. Kalau rakyat begini, 5 tahun akan datang tetap begitu juga.

Perlu di ingat kepada mereka mereka ini semua. Kuasa mengundi ditangan pengundi. Adakah kemewahan akan kekal jika hilang kuasa itu semua. Rakyat sekarang tidak mahu bila pilihanraya nanti wang sampai kedepan pintu rumah mereka, tidak mahu kain pelikat atau batik dijadikan rasuah kepada meraka. Mereka semua cuma mahukan kehidupan yang dibela untuk keluarga mereka pada masa akan datang. Itu saja...

Kemewahan ada batasannya.....Kalau melampau sangat terima lah akibatnya nanti.








40 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dengki la tu

Tanpa Nama berkata...

mmg btol yg dikatakn patpatsikulipat. mampos aku x undi pru 13. klu kaya untuk melayu xpe. ni habis jual ke cina. babi pnya org mcm ni.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat marhaen depa punya pasal lah nak hidup ke nak mampus ke apa pemimpin peduli?.yg penting poket pemimpin sentiasa penuh.

Jerayawara berkata...

motif...???? tulis jerlah.. sape2 orangnya, malas tul main teki2 nie...

Admin. Jerantut Daily berkata...

tuan,
mohon linkkan blog Jerantut Daily ~ http://jerantutdaily.blogspot.com/ , terima kasih,

Tanpa Nama berkata...

yb shukri p.tawar yg paling miskin. pakai kereta perdana cbb3, ttpi hospital dia boleh beli 30 kereta bmw cash. jual jgn tak jual. lim a chap tnggu tanah felda pulak.

Tanpa Nama berkata...

nik pak supir pon kaya jga. ada gigi emas. punahsihat kpd yb x ckp inci tu.

Tanpa Nama berkata...

SU BAHAGIAN ZUKARMI PUN ADA BELI KERETA MERCEDES TERBARU, NO PLAT 2 ANGKA LAGI. BARU SEMINGGU JD SUB DAH KAYA. MAMPUS UMNO JERANTUT OOO. SIKIT HARI LAGI JUAL BATU PELIR LAH ORG MELAYU.

patpatsikulipat berkata...

Jerantut Daily sudah di link kan. Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

mana x byk keta mewah. merompak serata ceruk. wan amizan merompak.hj nazri merompak,shukri perompak, hjrusdi merompak, spe lgi.ramai sungguh kaki sebat harta rakyat nya. kasi tukar semua ini perompak. ganti yg baru.baru umno aman.

kebenaran umno berkata...

sangat setuju dgn apa yg di utarakan olh patpat. semua nya kenyataan didlm umno sekrg ni. kemewahan melampau yg diutamakan. bkn hnya di jtut, semua tempat bang. ko x da kereta mewah ko mesti mampus. ko lah raja klo ada bmw.

Kutukan Dewata berkata...

bersyukurlah dengan apa yang kita ada.mereka nak merompak mereka punya pasal.jangan kita ikut perangai mereka sudah.Tuhan maha memerhati.syabas saudara patpatsikulipat.Tulisan yang sangat menarik.wa tabik lu.banyak berani!!!

Tanpa Nama berkata...

anon 10.27 ptg

anda jgn jadi pembohong. nak rosak kan umno. Sub mana ada duit nak beli kereta mewah. jgn jdi penfitnah, sub tu tgh pening nak jaga tengku lan lagi. banyak kena ada duit. dulu tk per lah ada dato zali. sudah sudahlh.tak takut dosa ke jadi pemfitnah.

benci kpd yg ego berkata...

woooooooooosss patpatsikulipat buat gempar lagi. bagusssssssss!!!!! pendapat yg sgt tepat kpd umno jerantut. tk senang PM pergi haji mcm ni. kiasan yg ditulis sgt pedas bercili. ganyang cukup2, biar semua sedar. jgn sombong sgt dgn kemewahan rakyat punya. cili lagi.

kenyataan yg sgt benar. syabas!!!!

chenerong ular berkata...

salam tuan, blog tuan saya dah linkkan ke blog saya, mintak buat yang sama?

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat patpatsikulipat!!!!apa la nk di kecohkan.ni la melayu x ilang dgn hasad dengki..sepatutnya kita bangga at least boleh bersaing dgn bangsa lain,nk harapkn pat2 siku lipat asyik menabur fitnah jer mcmana nk maju.takkan semua org umno nk tanggung,tuhan bagi akal,kederat guna lah utk berjaya.ni tidak skit2 nk tuduh org bukan2..cuba sdr bongkarkan mcmana dato sri lim ah chap boleh jadi kaya?boleh?maayb ramai org2 jtut nk tau..

patpatsikulipat berkata...

salam semua.
Disini penulis ingin berpesan. Segala comment2 yg tiada kaitan dengan tajuk atau mencarut atau menghina keluarga2 pemimpin tidak akan dilayan sama sekali. Dan admin penulis akan delete terus sebelum di siarkan. Harap ambil perhatian.

Tanpa Nama berkata...

Itulah yang sedihnya. Berkempen menyuruh rakyat mengundi pemimpin, dan bila jadi pemimpin, lupa pula sipemimpin akan AMANAH dan tanggung jawabnya. Yang pelik berlagak pula dengan kesenangan material yang entah dari mana asal usulnya, sedangkan semasa berkempen si pemimpin tidak sebegitu mewah dan kayanya. Jangan diulang perangai "penyangak" ni lamat kan hancur dan musnahlah bangsa dan negara!. Kalau nak cepat kaya ceburilah perniagaan. Kalau nak jadi hartawan politik, mungkin boleh "kaya" sekejap tetapi jika harta yang didapati bukan dari sumber yang diredhai akan kekal dilaknati didunia dan diakhirat. Pemimpin Melayu ingat-ingatlah jangan nak berlagak bila jadi ahli politik. Ada yang macam jadi beruk kena belacan kerana tak tahu bagaimana nak "melagakkan" dirinya Kita tak perlukan penyangak dalam parti! sedarlah diri akan kehinaan yang diwarisi kerana tidak AMANAH!

Jerayawara berkata...

saya suka tengok kereta2 mewah menjalor kat sekitar bandar jerantut ni. dan saya akan lebih bangga kalau yang empunya kereta tu bangsa Melayu.

Ikut demelah nak dapat harte dari mana pun, keje deme, tanggungjawab deme lah, goner nak dibuatnya.. bukan kita yg tadbir duit deme.. bangsa2 lain pun pakai keta mewah jugak...

kadang-kadang sedar tak sedar penyampaian cerita sebenar menjadi lebih sedap dengan ditambah lagi komen-komen yang 'membina' ini. syabas...besar pahalanya..

Borokpolitikweh berkata...

44sikulipat, kenapa tak tuduh kas? KAS ade Merc jugek.. Kas nak kabor ke demeh semua. Macam mane umno nak berubah kalau Ketua tak berubah2? demeh tau tak pru 13 nanti yang menjatuhkan Barisan Nasional adalah dikalangan orang umno sendiri. Orang veteran macam kas ni di buang begitu sahaja. bila orang fedup sokong pembangkang demeh cakak kas tak kenang jasa. YB tolong la betulkan balik budaya umno yang sakit ini. Kas sayang umno bukan pemimpin. Harap paham. kalau tak paham nanti PRU13 UMNO bye2..

Tanpa Nama berkata...

mmg btol suka tgk org melayu ada kereta mewah tapi masalahnya kita sebagai islam bantu lah org lain juga. kena tau halal haramnya. ni org kampung yg meleleh air liur. nak beli beras pun susah. harga ismail sabri boleh lah beli. melayu bongok.

peminat setia berkata...

blog pat2silipat 5 star pnya blog. sgt berani menyatakan dgn lantang apa yg berlaku. tahniah. lain kali buka pasal bendahari umno yg tidk bwat keje plok.

beruk politik weh! berkata...

kas sokong amat kalau 44slipat bongkar kisah penyangak bendahari umno pulak.tentu menarik untuk dijadikan iktibar,tolong ye!

Tanpa Nama berkata...

Bala bertali arus datang untuk melenyapkan pemimpin dan UBN. Nampak sangat mereka bermegah2 tunjuk kepda orang susah. Mampos tersungkurlah kali ini. Hidup KITA...

Tanpa Nama berkata...

betol dah. ajk dn pemimpin umno jtut mmg teruk. komfem zukarmi beli mecedes harga 300k. smlm kaeh dpt maklumat. plat phg 2 angka. xsampai sbln jdi sub dh merompak. mampus mampus. pat2 siku lipat ni btol dah kuar menda mcm ni. kerayan dh umno ni.

Tanpa Nama berkata...

44siku lipat!!!mana posting terbaru?cite hal buruk org UMNO?keluor ke blaka

Jerayawara berkata...

deme ni kan...mende lah suka sgt nk telanjangkan hal 'keluarga' sendiri..cuba deme tengok...'org sebelah' seburuk mana pun 'keluarga' deme, ada ke deme burukkan lagi...????? kalo x diam..deme cover lagi ada..udah2 lah weeeh jadi baruanya...kalo gini lah gaya, bila melayu nak maju..????

Tanpa Nama berkata...

Jgn duk tnya knp lim ah chap kaya.kalau x org umno sendiri yg gadai maruah dgn bkrjasma utk kaya dn jual tanah dn ambik balak kat tanah melayu.tnya hj nazri,tnya halim chap? ??hj nazri keta mewah mnjalar kat rumah.apa keje dia? ???duk sembang kedai kopi.projek dpt kat kroni2. . ..dah2lah. Bukak matalah pengikut umno jtut.dulu ye.perjuang kan hak rakyat.skrg nk perjuangkan poket2 org umno yg ada jawaran dlm parti.yg pengikut diorg ni kadang2 tgok kesian.nmpk sgt muka menempel.keje x de.duk ikut bklng punggung diorg je.dpt lepas duit rokok dn minum kat kdai kopi kira oklah agaknya,dah2lah .

Tanpa Nama berkata...

Jgn duk tnya knp lim ah chap kaya.kalau x org umno sendiri yg gadai maruah dgn bkrjasma utk kaya dn jual tanah dn ambik balak kat tanah melayu.tnya hj nazri,tnya halim chap? ??hj nazri keta mewah mnjalar kat rumah.apa keje dia? ???duk sembang kedai kopi.projek dpt kat kroni2. . ..dah2lah. Bukak matalah pengikut umno jtut.dulu ye.perjuang kan hak rakyat.skrg nk perjuangkan poket2 org umno yg ada jawaran dlm parti.yg pengikut diorg ni kadang2 tgok kesian.nmpk sgt muka menempel.keje x de.duk ikut bklng punggung diorg je.dpt lepas duit rokok dn minum kat kdai kopi kira oklah agaknya,dah2lah .

123lekuk berkata...

selagi umno tidak bersatu di jerantut, maka jgn harap lah umno menang dijtut. selagi ada berpuak2 jgn harap lah umno kuat, selagi ada kroni penjilat jgn harap lah umno hebat. selagi ada dengki jgn harap umno setia. wan mizan gaduh dgn dr shukri. tengku lan tak pakai halim chap. cikgu nazlan gaduh dgn haji nazri.haji rusdi control ahli majlis, ahli umno tukang haru ker lagi. macam mana nak kuat. butuh lah. tunggu jer jtut tu. bakal menerima nasib malanglah pada yg buat onar tu nanti.

Tanpa Nama berkata...

hahaaa, suka amat aku, bn kala.....

jutawan akhirat berkata...

saudara-saudara ku sekalian.
Berhenti lah mengutuk sesama sendiri.yang penting buat kerja cari makan untuk anak bini.janji halal.orang lain nak kaya dia punya pasallah.Semua harta mereka akan dihisab di akhirat kelak.itu semua kerja Allah.bukan kerja kita nak hisab2 harta orang,nye buat harta dia orang tu dapat secara halal apa nak jawab depan tuhan nanti.

Tanpa Nama berkata...

Tuan buat makluman dan ulasan .. satu gambar pun tak ada. Tunjuklah sikit bukti ke apa ke. Jangan pula tunjuk gambar keta plet luar negeri tapi tulis "ini lah kereta yb itu" tak gentleman la. Tunjuk gambar dengan tuan dia sekali. Baru la betul kan. Tak kan punya banyak kereta yang disebutkan satu gambar pun tak leh tunjuk.

Getah Nangka berkata...

Kiamat dua tiga kali pun ..... macam ni jugak la UMNO Jerantut. Baik hok yang dikata ataupun yang mengata tu sama je ...... cumanye sikit atau banyak ...... dapat dan tak dapat. Kalau dapat ke deme ...... senyap je macam tapi kalau tak dapat bertempik ngalah ke gunung berapi krakatoa ..... sama je deme2 nih ....

Tanpa Nama berkata...

kita akui bahawa zaman telah berubah, kalau dulu ahli umno nak gi mesyuarat kena berjalan kaki atau naik basikal tatapi sekarang kemodenan telah menghantuinya..., perubahan ini jangan kita bawak diri kita mengamalkan PHD (perangai hasad dengki), memang tidak inafikan ada diantaranya berusaha merompak hak rakyat tetapi tidak semua, kita nak senang dan bermewah, kita kena cari dan usaha sendirilah, tidak menjadi mustahil dan tidak heran kalau hari ini orang melayu pakai kereta mercedes benz kerana sekarang ini orang melayu sudah mula berubah untuk menyaingi kaum lain di negara ini, jadi sudah2lah kita menuding jari dan dengki kepada bangsa kita sendiri.....

Tanpa Nama berkata...

aku bersetuju patpatsikulipat dedahkan perkara ni, isu seperti ini mungkin ada dan mungkin tidak ada di jerantut ini, takpe.. dedahan ini mungkin juga boleh menyedarkan mereka yang dah dan cuba-cuba melakukannya.. disamping itu kita kena ingat untuk jadi senang dan mewah mesti kena berusaha, bukan berusaha dengan jalan yang kotor dan haram..., ruang dan peluang untuk jadi senang dan mewah mesti dicari supaya kita boleh duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan bangsa lain, janganlah kita mudah menuding jari kepada seseorang dengan melemparkan mereka membaham duit umno dan sebagainya, kalau ada dan betul kita boleh buktikan dan hantar saja maklumatnya kepada sprm....., soalnya untuk jadi kaya, jadi senanag, pakai kereta mewah mesti kepala kena ligat, akal kena panjang, kenalan kena ramai barulah boleh dapatkan peluang kaya.., kalau dok setempat dan menulis dok mengata orang lain dan dengki sana, dengki sini, kata orang tu kebas sana dan kebas sini untuk beli kereta mewah, itu sudah termasuk dalam golongan yang dengki dan khianat, Allah tau apa yang dipendamkan dalam hati dan fikiran seseoarang dan perangai yang dilakukan, orang yang berfikiran macam ni dia takkan kemana, susah jadi senang, kalau senangpun.., dia cepat jadi susah semula..., inilah diantara sifat yang menyebabkan orang melayu ini susah untuk bersaing dengan bangsa lain.......Jadi, aku nak ingatkan melayu OKB jangan takut untuk gunakan sumber yang ada tetapi biarlah harta itu dicari dengan iklas dan dengan cara yang betul..

Tanpa Nama berkata...

jangan pandang rendah kepada seseorang weh, tak semestinya semua jawantankuasa bahagian itu kaki songlap, ada antara deme tu dapat peluang baik untuk jadi kaya raya, ambik duit UMNO bukan boleh jadi kaya, lagipun semua duit tu di audit dan diperhatikan, jangan jadikan ada kerbau seekor bawa lumput dan palitkan semua orang..., itu kes terpencil....

Tanpa Nama berkata...

sayapun peleklah, mana satu yang dikatakan penyangak, perompak wang rakyat dalam umno bahagian ni..., tulis sikit nama-nama mereka tu kalau ada...., dengan cara ini kita semua dapat ikhlaskan diri dan orang-orang yang disebut itu dapat membela diri samada mereka dipihak benar atau tidak, baru betui.....

Tanpa Nama berkata...

sape dia ye.., yang ada dalam umno bahagian tu.. zaha gemok? (ada mercedes), dato nazri ngah?, dato ahlim?, mizi susk?, zukarmi?, alim mahacan?, yb dato dumpok, wok klabu...?, entahlah koi tak ingat dah nama AJK bahagian ni..., dia orang ni ada yang kaya sendiri, ada juga mok ayoh dia orang ni yang kaya, ada yang kaya tapi buat tak nampak kaya, dan macam-macamlah..., siapalah gamoknya yeee...

Tanpa Nama berkata...

kita patut bangga orang melayu sudah pandai mencari peluang untuk senang, jangan mudah menuduh dengan mengandaikan dengan pelbagai sebab musabab kerana apabila tidak tepat bererti kita adalah dari golongan orang yang dikatakan golongan orang PHD (orang yang berperangai hasad dengki), apa salahnya kalau kita nak senang macam dia orang kita juga berusaha mencarinya,soal cara tu terpulanglah kepada masing-masing samada melalui jalan salah atau jalan betul..., fikir-fikirkanlah..